? ??????????????Cincinnati Bengals? ????? ?? ???Rating: 3.6 (284 Ratings)??0 Grabs Today. 10630 Total Grab
s. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, June 22, 2009

MARI KITA BUKA LEMBARAN BARU HUBUNGAN UMNO/PAS

Ini apa cerita pasal minta maaf pula ni, Tok Guru? Kalau dah main cerita minta maaf, jadi susahlah nak bermuzakarah. Apa PAS tak pernah buat dosa kepada orang-orang bukan penyokong PAS ke? Atau sebab PAS kononnya sebuah parti Islam sejati, jadi apa sahaja yang dibuatnya sentiasa betul. Janganlah kita bermain dengan perkataan, muzakarah lah, istiqamah lah dan entah apa-apa lagi perkataan bahasa Arab yang digunakan. Kita cakap dalam bahasa Melayu sahaja supaya saya dan lain-lain rakyat Malaysia akan mudah faham. Lain-lain rakyat Malaysia yang tak faham Bahasa Malaysia walaupun sudah setenggah abad duduk kat Malaysia, itu lain cerita. Tak kan kita nak berbincang dalam Bahasa Inggeris, Mandarin atau Tamil pula.

Kata Tok Guru parti Pakatan Rakyat (DAP dan PKR) dah marah-marah dengan PAS pasal isu perbincangan mengenai kerajaan perpaduan dengan UMNO. Saya masih ingat lagi sebelum Muktamar PAS yang baru lalu, Tok Guru ada menyatakan PAS tidak akan membuat keputusan segera mengenai isu penyerapan ahli Kelab Penyokong PAS sebagai salah satu sayap resmi dalam PAS. Sebabnya takut UMNO nanti gunakan isu ini untuk menghentam PAS. Saya pun hairan juga dengan PAS ni. Kata dah bersedia nak jadi parti pemerintah tapi masih berlagak penakut. Kalau dah rasa perkara itu baik, kenapa nak takut-takut dengan parti lain? Pagi ini tup, tup TGNA kata boleh berunding tapi pasal Islam sahaja dan dengan syarat UMNO minta maaf terlebih dahulu.

Pendekkan cerita (sebab saya dah nak pergi kerja dah ni), kita mulalah bermuzakarah. Cerita pasal Islam saja pun tak apa sebab isu Islam ini akan juga merangkumi isu orang Melayu yang beragama Islam. Tapi pasal nak minta maaf dulu sebelum mula, itu kita tolak ketepi. Fikirkan tentang survival masa depan Islam di Malaysia ini dan mulakan lah kita bermuzakarah…..

Lancang Biru

0 comments: