? ??????????????Cincinnati Bengals? ????? ?? ???Rating: 3.6 (284 Ratings)??0 Grabs Today. 10630 Total Grab
s. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, June 28, 2009

NAK DIAM BUAT SEMINGGU


Esok aku akan pergi luar negeri selama seminggu. Buat kerja sikit. Naik muak membaca kesah politik orang Melayu yang dah kronik sangat ni. Nak tergelak juga aku bila dengar Tuan Guru nak ajak DS Najib untuk berdebat. Mimpi apa Tok Guru ni? Bercakap bahasa Melayu pun pekat dengan dailek dan pelat kelete. Nanti jadi bahan ketawa satu Malaysia pula.Gapo isu yang mu nak royak?

Menurut cakap Tok Guru, dia ajak DS Najib berdebat sebab marah dengan Pemuda UMNO Kelantan yang buat laporan polis terhadap isi satu ceramahnya. Itulah Tok Guru, kata orang tua-tua cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. Dunia dah nak kiamat agaknya bila seorang ulama "tersohor" di Malaysia telah dilaporkan ke polis oleh sekumpulan orang Islam.

Dari cerita pasal orang, baik aku berdiam diri sekejap. Bila balik nanti aku nak lihat jika ada apa apa perubahan dengan Tok Guru seorang ini. Harap-harap TGNA banyak-banyak bersabar dan jangan melalut-lalut lagi. Di masa depan hendaknya beliau fikir dulu sebelum buka mulut.

Labi, labi..... kan aku dah cakap.

Lancang Biru

0 comments: